Módszertani Mesék II/2. fejezet
2016. március 8-án Jenei Péter, az ELTE TTK Fizikai Intézet Anyagtudományi Tanszékének oktatója tartott előadást, “Fizika szakmódszertani kutatások I. rész: Egy oktatási kísérlet rövid története” címmel.
Előzetesen így foglalta össze az előadás tartalmát: „Napjainkban egyre inkább előtérbe kerül az informatikai eszközök használata a fizikaoktatásban. Kétségtelen, hogy alkalmazásuk felüdíti az órákat, a diákok számára érdekesek, azonban az oktatás eredményességét nem feltétlenül javítják. Egyes kutatások kimondottan arról számolnak be, hogy bizonyos módszerek rontják az érdemjegyeket. Oktatási kísérletünkben egy magyar fejlesztésű mozgás-szimulációs program alkalmazhatóságát vizsgáltuk a kinematika témakörében. A két éves kutatásban több, mint 600 diák eredményeit vetettük össze. Az előadásban nem csak a fizikaoktatásra vonatkozó konklúziókról fogok beszélni, hanem kitérek egy oktatási kísérlet megtervezésének és levezetésének problematikájára is, így meglátásom szerint minden szakmódszertanos számára érdekes lesz a téma.”
Képek az alkalomról: